Bemutatkozás és a blogról

Üdv mindenkinek, aki erre a blogra tévedt!:)
Már korábban írtam (vagy próbálkoztam írni) blogokat, de nemigen jött össze. A legelsők körülbelül 1-2 bejegyzést kaptak, aztán megfeledkeztem róluk, vagy nem akartam tovább foglalkozni velük. Ezután baráti segítséggel sikerült létrehoznom egy saját blogot, amely a horyronie.webnode.hu volt. Voltak pillanatok, amikor sokan látogatták, írtam jó pár bejegyzést, csak az utóbbi időkben közbejött pár bökkenő:
az első és legfontosabb problémám az iskola volt. Néha a rengeteg tanulás mellett arra sem volt időm, hogy a kutyámat megetessem (ilyenkor érkezett meg apa segítsége, aki nagylelkűen bár, de morogva gondoskodott szegény állatról), nemhogy még blogot írjak.
a második probléma pedig az volt, hogy a blogot ellepték a külföldiek. Több külföldi látogatta az oldalt, mint magyar, így nem láttam értelmét az oldal folytatásának. Ráadásul a ritka bejegyzések miatt kevesen nézték az oldalt (azok is többnyire kínaiak vagy amerikaiak voltak), így úgy döntöttem, befejezem azt a blogot, és egy újat kezdek. Egy kicsit komolyabb oldalra gondoltam, így döntöttem e mellett.
A blogon többnyire az életem megosztásra való pillanatait fogom kiírni, illetve a története(i)met.
Azt hiszem, bemutatkozásnak ez megteszi, a többit úgyis megtudjátok a bejegyzésekből:) Jó szórakozást!^^

2015. július 10., péntek

Szerintem: Air (anime)

Anime: Air


Adatok
Eredeti cím: Air
Hossz: 12 rész
Év: 2005 (január 7. à április 1.)
Műfaj: dráma, fantasy, romantikus, seinen, slice of life, természetfeletti, történelmi, tragédia

Történet
Egy legenda szerint él a világon egy lány, aki a felhők felett repül, és minden ember szomorúságát magában hordozza örökkön-örökké.
Főszereplőnk, Kunisaki Yukito ezt a legendát édesanyjától hallotta, s ezt kergeti, ahogy a felmenői is tették évekig. Állandóan utazik, így köt ki egy tengerparti kisvárosban, ahol találkozik egy Kamio Misuzu nevű lánnyal, aki álmaiban a felhők felett szárnyal, ezért Yukito meg van róla győződve, hogy ő lehet az a lány, akit annyira keresett…
Így kezdődik el történetünk, mely során betekintést nyerhetünk Misuzu és a városlakók drámai életébe, s egy kicsit visszatekintünk a múltba is.

Főbb szereplők
Kamio Misuzu: egy fiatal lány, aki nagyon szereti a dinoszauruszokat és rejtélyes álmok gyötrik
Kunisaki Yukito: főszereplőnk, aki már régóta egy legendát kerget, s közben a világot járja
Kamio Haruko: Misuzu nevelőanyja

Seiyuu-k
Főszereplőnknek egy igen híres szinkronszínész, Ono Daisuke adja a hangját, egyike a legelső szerepeinek, sőt, igazából ez volt az első olyan szerepe, amiben főszerepet játszott, így még nem olyan felismerhető, kiforrott, mint napjainkban.
Híresebb seiyuu-k közül szerepel még az animében Tsuda Kenjirou mellékszereplőként.

Zene
Opening: Lia – Tori no Uta
Ending: Lia – Farewell Song
Az opening kifejezetten kellemes, szép, a többi dal, így az ending vagy az OST nem gyakorolt rám maradandó hatást, sőt, kifejezetten felejthető számomra.

Grafika
2005-ös anime lévén nagyon szép grafikával bír. A hátterek gyönyörűek, a karakterek is szépek (a főbb szereplők, rajtuk kívül nem nagyon pazarolták másra az energiát a készítők), egy dolgot leszámítva: a szemeket. Egyszerűen vizuális sokként hatottak rám, annyira nem tetszettek, és ez rengeteget levont számomra az anime hangulatából, főleg, hogy a „legdrámaibb” pillanatot is képes volt elrontani (bár szebb grafikával se hatott volna meg, meg kell, hogy mondjam).

Vélemény
Előre leszögezem, hogy én ezt az animét nem szeretem, mondhatjuk azt is, hogy utálom. Sőt, majdnem abba is hagytam miatta az animék nézését, annyira untam és irritált, de szerencsére az Angel Beats! visszahozta a kedvemet. Szóval aki szereti az Air-t, az innentől ne is olvassa tovább, mert csak felbosszantja magát, ahogy én is felbosszantom magamat, ahányszor eszembe jut ez az anime. Aki pedig továbbolvas, annak szólok, hogy elfogultság beszél belőlem, és csak ki akarom írni magamból, hogy mennyire irritált ez az anime, mennyire szenvedtem tőle. Szóval tényleg csak a legbátrabbak olvassanak tovább.
A történetről nem tudok nyilatkozni, unalmas volt, alig vártam, hogy véget érjen egy rész, annyira untam magam közben. Olvastam, hogy többször érdemes megnézni az animét, hogy megértsük (miután megjelent Sora, a varjú, nekem totál homály volt az egész), de az biztos, hogy én ezt soha többé nem fogom megnézni, mert nem a drámától fogok sírni, hanem az idegtől és a kétségbeeséstől.
A szereplők hihetetlenül irritálóak voltak számomra (legfőképpen Misuzu), emiatt a drámát se élveztem, és át se jött. Szerencsére hamar el is felejtettem őket, ennek a kis véleményesdinek a megírásához is el kellett olvasnom pár ismertetőt a szereplőkről meg a történetről egyaránt, mert egyedül Misuzu neve maradt meg, többiekről semmi.
Seiyuu-téren se tudok sokat mondani, mint ahogy mondtam, nem emlékszek rájuk. Misuzu irritált a hangjával együtt, most jöttem rá, hogy Ono Daisuke szinkronizálta a srácot (most olvastam el az ismertetőt, de már a nevére se emlékszek), őt meg amúgy szeretem, de abszolút nem emlékszek rá. Tényleg. Semmi.
Az opening kellemes, endingre nem emlékszek, se OST zenére, szóval nem nevezném maradandónak ilyen téren. Tényleg csak az opening volt a jó, sőt, talán az volt az egyetlen pozitívum számomra.
A grafikától a hideg ráz, de nem a gyönyörtől (főleg a karakterek szemei, te jó ég, az hetekig kísértett…). Ettől függetlenül a hátterek nagyon szépek, festőiek.

Értékelés
10/3 volt a végleges értékelésem.
AnimeAddicts: 8.58
MyAnimeList: 7.57
Részletesebb értékelés:
Történet: 10/4 (talán volt benne egy-két értékelhető szál, ami tetszett)
Szereplők: 10/2 (ebből egy pont magamnak, hogy elviseltem őket, egy meg a varjúnak)
Seiyuu-k: 10/6 (Misuzu túl nagy letargiát okozott)
Zene: 10/7 (az openingen kívül semmi maradandót nem hallottam)
Grafika: 10/5 (pozitívum: háttér, negatívum: azok a szemek…)
Összesen: 10/4,8

Források (képek, adatok)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése