Bemutatkozás és a blogról

Üdv mindenkinek, aki erre a blogra tévedt!:)
Már korábban írtam (vagy próbálkoztam írni) blogokat, de nemigen jött össze. A legelsők körülbelül 1-2 bejegyzést kaptak, aztán megfeledkeztem róluk, vagy nem akartam tovább foglalkozni velük. Ezután baráti segítséggel sikerült létrehoznom egy saját blogot, amely a horyronie.webnode.hu volt. Voltak pillanatok, amikor sokan látogatták, írtam jó pár bejegyzést, csak az utóbbi időkben közbejött pár bökkenő:
az első és legfontosabb problémám az iskola volt. Néha a rengeteg tanulás mellett arra sem volt időm, hogy a kutyámat megetessem (ilyenkor érkezett meg apa segítsége, aki nagylelkűen bár, de morogva gondoskodott szegény állatról), nemhogy még blogot írjak.
a második probléma pedig az volt, hogy a blogot ellepték a külföldiek. Több külföldi látogatta az oldalt, mint magyar, így nem láttam értelmét az oldal folytatásának. Ráadásul a ritka bejegyzések miatt kevesen nézték az oldalt (azok is többnyire kínaiak vagy amerikaiak voltak), így úgy döntöttem, befejezem azt a blogot, és egy újat kezdek. Egy kicsit komolyabb oldalra gondoltam, így döntöttem e mellett.
A blogon többnyire az életem megosztásra való pillanatait fogom kiírni, illetve a története(i)met.
Azt hiszem, bemutatkozásnak ez megteszi, a többit úgyis megtudjátok a bejegyzésekből:) Jó szórakozást!^^

2015. április 4., szombat

Szerintem: 11eyes (anime)

Sziasztok!:) Ma az 11eyes című animét fejteném ki. Ez természetesen csak saját vélemény, senkit sem szeretnék befolyásolni vele. Az esetleges pontatlanságokért elnézést kérek:)

Anime: 11eyes

Adatok
Eredeti cím: イレブンアイズ
Hossz: 12 rész
Év: 2009 (október 7. à december 23.)
Műfaj: seinen, ecchi; akció, romantikus, fantasy, tragédia

Történet
Főszereplőnk, Satsuki Kakeru egy árvaházban élt nővérével és egyetlen támaszával, Minase Yukával egészen addig, amíg nővére meg nem halt, Yukát pedig adoptálták. Ettől függetlenül továbbra is egy iskolába járnak, és élnek, mint egy szerelmespár, bár ezt tagadják. Egy nap azonban életük gyökeresen kifordul: átkerülnek egy vörös világba, a piros éjszakába. Ezen a helyen minden vörös színű, emberek nincsenek, helyettük szörnyekkel találkoznak, amik az életükre törnek. Ám mielőtt minden rosszra fordulnak, újra visszatérnek a valódi világukba. Szerencséjükre hamar kiderül, hogy nem ők az egyedüliek, akik ebbe a világba kerültek, s a kis csapat összeáll, hogy felderítsék, mi is ez a világ, és hogyan tudnának megszabadulni tőle…

Főbb szereplők
Satsuki Kakeru: Egy egyszerűnek tűnő, szemkötős fiú, aki különleges erőt hordoz.
Minase Yuka: Kakeru barátnője, enyhe yandere-beütéssel.
Kusakabe Misuzu: A Kusakabe-klán tagja, tehetséges kardforgató.
Hirohara Yukiko: Egy látszatra mindig vidám, életrevaló lány, aki ha leveszi a szemüvegét, egy más személy lesz belőle…
Tachibana Kukuri: Egy rejtélyes lány, aki kísértetiesen hasonlít Kakeru halott nővérére.
Tajima Takahisa: Egy eléggé tüzes srác, valódi és átvitt értelemben egyaránt.
Lisette Weltall: A piros éjszakában fogságban lévő titokzatos lány.

Seiyuu-k
A szinkronszínészek, mint ahogy sejthető, ebben az animében is remek munkát végeztek. A főszereplőt a méltán híres Ono Daisuke szinkronizálta.

Zene
Opening: Ayane – Arrival of Tears
Ending: Asriel – Sequentia
Az anime egyik legnagyobb erőssége a hihetetlenül jó opening és ending páros. Mind a két dal nagyon jól illik az animéhez.
Érdekesség: Az opening elején hallható kórusénekről többen is azt feltételezték, hogy magyarul szólal meg, mivel a részek címét, illetve a narrációt is magyarul adták (a narrátor Faragó András). Azonban a kórus valójában latin, de ha az ember a magyart tartja valószínűbbnek, akkor a szöveg hasonló: „Meghalni – még ma, tovább élni minek még?”, amiből a „Meghalni még ma” részt még el is lehetne fogadni, de a másik fele már tényleg merő kitaláció:)

Grafika
Igazán szép, egyedi grafikával van megáldva az anime, bár a karakterek szemei nem nyerték el a tetszésemet.

Vélemény
„2009 legrosszabb animéjének” vegyes érzésekkel vágtam neki, de megmondom őszintén, pozitívan csalódtam. Voltak benne kisebb-nagyobb meglepő fordulatok, a szereplők egy-kettő kivételével szimpatikusak, bár nem voltak túlzottan kidolgozottak, de ezt a kevés résznek is betudhatjuk. Az ecchi jeleneteket nem vitték túlzásba, így aki nem szereti a műfajt, az nyugodtan belekezdhet, de aki viszont igen, az ne várjon túl sokat tőle. Megmondom őszintén, rosszabbra számítottam, de ebből is látszik, mennyire különbözőek vagyunk, bár mindent összevetve se mondanám 2009 legrosszabb animéjének, láttam én rosszabbat is. Az alaptörténet érdekesnek mondható, a megvalósítás viszont már annyira nem az, nem egy kiemelkedő darab. A világ sincs igazán kidolgozva. Ettől függetlenül egy viszonylag kerek, lezárt történetet kapunk, bár lehet, hogyha több rész lett volna, jobban ki tudták volna fejteni a történetet – de az is lehet, hogy csak jobban elhúzták volna az egészet.
Nekem tetszett, úgy gondolom, egyszer meg lehet nézni, kikapcsolódásnak tökéletes. A magyar vonatkozás is tetszett, furcsa volt Faragó Andrást egy animében hallani.

Értékelés
10/7-et adtam rá.
AnimeAddicts: 6.85
MyAnimeList: 6.65
Részletesebb értékelés:
Történet: 10/6 (kidolgozatlan, de kerek, lezárt)
Szereplők: 10/7 (pár karaktertől eltekintve szimpatikusak, de nincsenek igazán kidolgozva)
Seiyuu-k: 10/9
Zene: 10/8 (az opening mindenképpen maradandónak mondható, az ending már kevésbé, az OST pedig számomra felejthető volt)
Grafika: 10/8 (szép, bár a karakterek szemei nekem nem igazán jöttek be)
Összesen: 10/7,6

Források (képek, adatok)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése