Bemutatkozás és a blogról

Üdv mindenkinek, aki erre a blogra tévedt!:)
Már korábban írtam (vagy próbálkoztam írni) blogokat, de nemigen jött össze. A legelsők körülbelül 1-2 bejegyzést kaptak, aztán megfeledkeztem róluk, vagy nem akartam tovább foglalkozni velük. Ezután baráti segítséggel sikerült létrehoznom egy saját blogot, amely a horyronie.webnode.hu volt. Voltak pillanatok, amikor sokan látogatták, írtam jó pár bejegyzést, csak az utóbbi időkben közbejött pár bökkenő:
az első és legfontosabb problémám az iskola volt. Néha a rengeteg tanulás mellett arra sem volt időm, hogy a kutyámat megetessem (ilyenkor érkezett meg apa segítsége, aki nagylelkűen bár, de morogva gondoskodott szegény állatról), nemhogy még blogot írjak.
a második probléma pedig az volt, hogy a blogot ellepték a külföldiek. Több külföldi látogatta az oldalt, mint magyar, így nem láttam értelmét az oldal folytatásának. Ráadásul a ritka bejegyzések miatt kevesen nézték az oldalt (azok is többnyire kínaiak vagy amerikaiak voltak), így úgy döntöttem, befejezem azt a blogot, és egy újat kezdek. Egy kicsit komolyabb oldalra gondoltam, így döntöttem e mellett.
A blogon többnyire az életem megosztásra való pillanatait fogom kiírni, illetve a története(i)met.
Azt hiszem, bemutatkozásnak ez megteszi, a többit úgyis megtudjátok a bejegyzésekből:) Jó szórakozást!^^

2015. december 31., csütörtök

Az első tíz kedvenc animém

Sziasztok!:)
Az év utolsó napja, és az utolsó tíz animém is megérkezett. Jó szórakozást!:)

10. Mahou Shoujo Madoka Magica

Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
A Madokát először ezen sorozat formájában láttam, és rögtön megfogott az elvontságával, az utalásaival, és az ütős végével együtt. Első ránézésre egy aranyos, mahou shoujo anime, ám a látszat senkit se csapjon be: a Madoka egy erős pszichothriller. 17 éves kor alatt semmiképpen sem ajánlom, mert rengeteg nehezen feldolgozható rész van benne, illetve Faust-utalások és idézetek is találhatóak az animében. Bár a karaktereket nem könnyű megkedvelni, de céljaik érthetőek. A kedvencem egyértelműen Homura-chan lett, de erről majd még később...

9. Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin


Értékelésem: 10/10

8. Gintama

Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
És ezennel elérkeztünk a trónbitorlók sorához. Már előre szólok, hogy a második helyezettig végig a Gintama különböző évadjai, filmjei lesznek.
Idén nyáron kezdtem el, és megmondom őszintén, rögtön magával ragadott - bár én magam se gondoltam volna először, hogy annyira szeretni fogom, hogy megelőzi a Code Geass-t vagy a Rainbow-t.
De mégis sikerült neki. Miért?
1. A szereplők: Egyszerűen mindegyikőjüket imádom. Na jó, talán összesen ha 5 karakter van a történetben, akit kevésbé kedvelnék, sokat mondok... Gintoki rögtön ugrott a kedvenc férfikaraktereim közé, egyszerre tud iszonyatosan hülye és epic is lenni. Olyan felejthetetlen pillanatokat okozott, amik miatt megérdemli, hogy az egyik legjobb főhősnek nevezzem. De természetesen mindenki mást is imádok, de felsorolni is sok lenne őket, nemhogy még odaírni, hogy kit miért kedvelek...
2. A szinkronhangok: Egyszerűen hihetetlenek egytől-egyig. Egy karakteren belül ezerféle hangszínnel kell játszaniuk, akár Sugita Tomokazura vagy Nakai Kazuyára gondolok. Jól halható, hogy mindegyik seiyuu szereti a szerepét, és rengetegszer maguknak kell feltalálni a helyzetet, főleg azokban a részekben, amikor spórolás címszóval csak a Yorozuyák lakását mutatják, és Gintoki, Kagura meg Shinpachi beszélgetnek.
3. A vígjáték: Szerintem nem volt még olyan rész, amin legalább egyszer ne nevettem vagy mosolyodtam volna el. Sorachi-sensei egy zseni: képes néha ugyanazokat a poénokat ezerszer is eljátszani (Zura jan ai, Katsura da!, Shogun ka yo!), de rengeteg újjal is meglep bennünket. Ezen kívül rengeteg mindent kiparodizálnak, legyen az Japánhoz kapcsolódó, vagy külföld, anime vagy színész, esetleg politikus... És nem is félnek megtenni ezt!
4. A történet: Nem sok történet van, de van, és azt hihetetlenül adagolja. Általában 30-50 részenként van egy nagyobb arc, amiben feltűnik, vagy megemlítődik főgonoszunk, Takasugi, illetve morzsák Gintoki múltjából, így hát mindig képes fenntartani az érdeklődést, még akkor is, ha az adott arc annyira nem is jó.
5. A harcok: A Gintamában viszonylag kevés a harc - főleg shounenhez képest - de azok hihetetlenül ütősek! Nem egyszer esett le az állam, és néztem csodálattal a gyönyörűen meganimált és megkoreografált harcjeleneteket, amiket bármelyik neverending shounen megirigyelhet.

7. Gintama' 

Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
6. A zene: Bár az OST viszonylag felejthető, a Gintama olyan opening-ending párokkal rendelkezik, amiket lehetetlen elfelejteni, és nem lehet őket áttekerni - emiatt persze amint meghallom őket, rögtön énekelni is kezdek, vagy legalábbis heves fejrázást kezdeményezek.
7. Openingek, endingek: Most nem a zenei, hanem a vizuális részre gondolok. Imádom nézni a Gintama openingeket és endingeket: mindegyik illik az adott részekhez, gyakran mutatja be a feldolgozandó arcot, de spoilerek nélkül, egyszerre komoly és komolytalan is: amilyen maga a Gintama is!

6. Gekijouban Gintama Kanketsuhen: Yorozuya yo Eien Nare

Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
Úgy gondolom, ez a film méltán megérdemli a Japánban és külföldön egyaránt elért sikereit. Az, hogy MyAnimeList-en a szavazók a legjobb filmként tartják számon, nem véletlen. 
Mert ez a film hihetetlenül jó!
Féltem, hogy fogják megoldani a Gintamát két órában: kellenek bele poénok, dráma, történet, a szereplők is fontosak, ahogy a harcok... de a film vette az akadályokat, én pedig csak ámultam és bámultam, nevettem és sírtam... 

5. Gintama°


Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
Bár csak most április óta fut újra, mégis rögtön az 5. helyre ugrott a kedvenceim listáján az új évad. Először féltem, hogy fogja az új stúdió visszaadni azt az igazi Gintama-hangulatot, de jelentem: tökéletesen sikerült. 
A grafika, ha mondhatjuk, van olyan szép, mint amit a Sunrise hozott össze, a történet követi a mangát, a harcok izgalmasak, az opening-ending párosok továbbra is jók, és megmondom őszintén, felfigyeltem a háttérzenére is (legfőképpen a Shinigami-arc zenéje jött be).
Ami miatt viszont rögtön ilyen szép helyezést ért el, az a most kezdődött Shogun Assassination Arc. Bár csak pár rész (4? 5?) ment le belőle, annyi fordulat volt benne, hogy nem győztem összeszedni az államat, és egy olyan epic harc is történt, ami - bátran kijelenthetem - az év legjobb harca is.

4. Gintama' Enchousen

Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
Bár ez a rövid, 13 részes évad azzal a céllal jött létre, hogy reklámozzák a közelgő filmet, de hihetetlenül tetszett. Leginkább azért, mert a kedvenc arcom is ebben az évadban történt: az Ikkoku Keisei Arc. A Gintama legjobb harca található meg benne, a végén nem győztem a könnyeimet törölgetni, ráadásul a főtörténet is itt kezd beindulni. 
Összességében tehát a Gintama a szívemhez igen közel álló anime, és megértem, miért olyan népszerű Japánban, bár azt nagyon sajnálom, hogy hazánkban a kevésbé ismert animék közé tartozik.

3. Gekijouban Mahou Shoujo Madoka Magica: Hangyaku no Monogatari

Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
Most pedig itt az ideje, hogy komolyabb vizekre evezzünk. A Madokáról már korábban kétszer is beszéltem egy keveset, de most megint itt van a listámon: a harmadik mozifilm személyében. Ez már nem recap, hanem egy új történet, ami mondhatjuk, hogy ott folytatódik, ahol a Madoka abbamaradt. Kicsit felemás érzésekkel vágtam bele, jogosan tartottam tőle, hogy ez csak egy újabb rókabőr akar lenni - ami igaz is, de olyan jól van tálalva, hogy képtelen voltam nem szeretni.
Nem akarok spoilerezni, de emiatt a film miatt kedveltem meg még jobban Homura-chant. Számomra ő az animetörténelem legjobb női szereplője.

2. Shinsekai Yori

Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
A Shinsekai Yorit eredetileg azért kezdtem el, mert a Madoka filmek újranézését követően valami hasonlóan jó animére vágytam. És nem kellett csalódnom. Bár az első 4-5 rész kicsit unalmas, de utána olyan szinten beindul a történet, hogy szó szerint egy nap alatt végignéztem az egészet.
Ezt az animét egyszerre imádom és utálom.
Imádom, mert nagyon jó a története, a mondanivalója, hihetetlenül ütős, napokig a hatása alatt álltam. És ugyanezen okok miatt utálom is.
Akárhányszor ránézek a borítóképére, vagy meghallgatom a csodálatos zenéjét, a hideg ráz, és felidéződik bennem az egész anime.
Ha feleennyire jó animékkel lenne tele az ipar, szerintem senkinek nem kéne aggódni az animék jövőjéért...

1. Gekijouban Mahou Shoujo Madoka Magica: Eien no Monogatari

Korábbi helyezés: ÚJ
Értékelésem: 10/10
Tü-tü-tü-tű! Az első helyezett a többivel ellentétben egy AMV-t "kapott".
Listánk végéhez értünk, az első helyen pedig nem más áll, mint a Madoka film második fele.
Szerintem már eleget beszéltem a Madokáról, de annyit még szeretnék elmondani, hogy az újranézése nagyobb hatással volt rám, mint mikor először láttam.
Akinek esetleg tetszett a sorozat, de valami nem tiszta számára, újra szeretné nézni, annak mindenképpen a két filmet ajánlanám. A grafika, ha mondható így, még szebb, mint a sorozatban, pár kevésbé fontosabb momentum kivágásra került, ahogy az opening-ending páros is, de ezektől eltekintve ugyanaz a történet.

Akik pedig kiestek a listáról:
Boku wa Tomodachi ga Sukunai - 33. hely, 10/8
Durarara!! - 32. hely, 10/9
Boku wa Tomodachi ga Sukunai NEXT - 31. hely, 10/9
No.6 - 29. hely, 10/8
K - 28. hely, 10/8
Accel World - 20. hely, 10/8
Ao no Exorcist - 19. hely, 10/8
Devil Survivor 2 The Animation - 18. hely, 10/8
Ao Haru Ride - 17. hely, 10/8
Hamatora - 12. hely, 10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése