Bemutatkozás és a blogról

Üdv mindenkinek, aki erre a blogra tévedt!:)
Már korábban írtam (vagy próbálkoztam írni) blogokat, de nemigen jött össze. A legelsők körülbelül 1-2 bejegyzést kaptak, aztán megfeledkeztem róluk, vagy nem akartam tovább foglalkozni velük. Ezután baráti segítséggel sikerült létrehoznom egy saját blogot, amely a horyronie.webnode.hu volt. Voltak pillanatok, amikor sokan látogatták, írtam jó pár bejegyzést, csak az utóbbi időkben közbejött pár bökkenő:
az első és legfontosabb problémám az iskola volt. Néha a rengeteg tanulás mellett arra sem volt időm, hogy a kutyámat megetessem (ilyenkor érkezett meg apa segítsége, aki nagylelkűen bár, de morogva gondoskodott szegény állatról), nemhogy még blogot írjak.
a második probléma pedig az volt, hogy a blogot ellepték a külföldiek. Több külföldi látogatta az oldalt, mint magyar, így nem láttam értelmét az oldal folytatásának. Ráadásul a ritka bejegyzések miatt kevesen nézték az oldalt (azok is többnyire kínaiak vagy amerikaiak voltak), így úgy döntöttem, befejezem azt a blogot, és egy újat kezdek. Egy kicsit komolyabb oldalra gondoltam, így döntöttem e mellett.
A blogon többnyire az életem megosztásra való pillanatait fogom kiírni, illetve a története(i)met.
Azt hiszem, bemutatkozásnak ez megteszi, a többit úgyis megtudjátok a bejegyzésekből:) Jó szórakozást!^^

2015. december 29., kedd

2015 legjobb animéi

Sziasztok!:)
Egy napon belül két bejegyzés, ráadásul mind a kettő animés - valószínűleg ez azoknak az olvasóknak, akik nem szeretik vagy nem ismerik az animéket, nem olyan jó hír, de ígérem, hamarosan nekik is kedveskedem valamivel:)
A TopAnimeWeekly című Youtube-csatorna minden évben meghirdeti az Anime Awards nevű nem hivatalos díjkiosztót, amiben több szempont alapján, a csatorna követői szavazhatják meg kedvenceiket. Most ezen szempontok alapján szeretném az én listámat leírni, a jelöltek közül, illetve ha esetleg nem szerepelne ott az, amire én szavaznék, azt is odaírom.
A videó:

Legjobb rajzolás/animáció: K: Return of Kings - szerintem a K a világ legszebb grafikájával rendelkező animációs sorozata, kevés ilyen szemet gyönyörködtető művet láttam. 
(Zárójelesen megjegyzem, hogy a One-Punch Man animációja is nagyon ütősre sikerült)
Legjobb manga adaptáció: Gintama - amikor megtudtam, hogy új stúdiót kapott az anime, először megrémültem, hogy nem fogják tudni jól adaptálni a dolgokat, de kellemesen csalódtam. Bár a mangát nem olvastam, de összehasonlításokat láttam, és tényleg szinte szóról szóra minden úgy történik az animében, mint a mangában.
(Amúgy szerintem mind a 4 jelölt nagyon jó adaptációt kapott, úgyhogy itt nagyon nehéz volt döntenem)
Legjobb light novel adaptáció: - mivel nem olvasok ln-t, ezért sajnos nem tudok választani, és nem is nagyon olvastam utána, hogy ezek az animék mennyire adták vissza az eredeti művet. Egyedül, amiről olvastam összehasonlításokat, az a Rakudai Kishi no Cavalry volt, de az se volt tökéletes adaptáció, voltak dolgok, amiket kihagytak belőle (ettől függetlenül nekem az év pozitív csalódása volt az anime). Ráadásul a négy jelölt közül is egyedül a Durarara!!x2 az, amit néztem.
Legjobb eredeti sorozat: Death Parade - elsősorban azért, mert a jelöltek közül egyedül ezt néztem, de tényleg egy jól összerakott, egyedi történet.
Legjobb stúdió: Madhouse - számomra teljesen egyértelmű, hogy ezt az évet a Madhouse viszi, tényleg az egyik legjobb stúdió (bár nekem a Sunrise a kedvencem). De idén még a J.C. Staff is odatette magát rendesen.
Legjobb nyitóepizód: A négy jelölt közül a Death Parade, de én egyértelműen a Gintamának adnám ezt a díjat. Ilyen visszatérésre nem számítottam, pedig láttam már párat.
Legjobb záróepizód: Shigatsu wa Kimi no Uso - eléggé holtverseny a Death Parade utolsó részével, de olyan gyönyörű, megható, szívszorító és mégis boldog, megnyugvást találó befejezése volt, hogy ezt a díjat én egyértelműen a Shigatsunak adom.
Legjobb történet: Kiseijuu - bár a Death Parade története is nagyon jó volt, de viszonylag sok hiányosság volt benne, ezért ezt a díjat most a Parasyte viszi.
Legjobban meganimált jelenet: Death Parade: Chiyuki korcsolyázása - egyszerűen gyönyörű volt.
Legjobb betétdal: Tokyo Ghoul: Glassy Sky - kb. a Tokyo Ghoul anime egyetlen értékelhető pontja a zene volt - de az nagyon. A Glassy Sky pedig szerintem különösen szép szám.
Legjobb opening: Jelöltek közül talán a Noragami Aragoto (bár az első évad openingéhez nem ér fel), de úgy igazából ezek közül egyik szám se tetszett (az, hogy a Brave Shine ennyire népszerű, különösen meglepő számomra, mert nekem abszolút nem jött be, de kinek a pap, kinek a papné, tartja a mondás...). Ebből az évből viszonylag sok opening volt, ami nagyon tetszett, de talán ha egyet ki kéne választanom, az az Owari no Seraph opening lenne. 
Legjobb ending: Overlord - bár ebből az évből egy nagyon erős mezőny gyűlt össze endingek terén, az Overlordé mindent vitt számomra, szerintem nagyon jól sikerült. A másik nagy kedvencem pedig a Gintama° 4. ending, a Glorious Days.
Legjobb anime játék opening: - nem szoktam játszani, de a hallottak alapján az Utawarerumono jónak tűnik.
Legjobb OST: Tokyo Ghoul - mind már írtam, a TG egyedül zenei tekintetben volt kiemelkedő számomra, bár az Aldnoah.Zero OST is egész jó.
Legjobb pillanat: Talán itt tudtam a legnehezebben dönteni, mert az összes momentum igazán kiemelkedő és emlékezetes volt. De végül, nehéz szívvel Ikki végső támadását választottam a Rakudai Kishi no Cavalry című animéből, mert az tényleg nagyon jó és emlékezetes volt.
Legjobb harc: Amint megláttam a címet, de a jelölteket nem, rögtön egy harc ugrott be: a Gintamából Kamui és Okita-kun harca. Nem számítottam rá, hogy a jelöltek között lesz... de tévedtem. Úgyhogy hajrá, Gintama!:D
Legjobb téli szezonos anime: Ansatsu Kyoushitsu - jó, ott a Death Parade is, de a kedvenc szinkronszínészem miatt ehhez húz a szívem... meg amúgy is jóóó vóóóót.
Legjobb tavaszi szezonos anime: a jelöltek közül egyik se nyerte el a tetszésemet, de ha egyet kéne választanom, az a Kekkai Sensen. Amúgy elég gyenge volt a tavaszi szezon szerintem, de ekkor indult a Gintama meg a Shokugeki no Souma is, amikre mondhatjuk, hogy az év két fénypontjai voltak.
Legjobb nyári szezonos anime: Kangoku Gakuen - szerintem egy nagyon jó szatíra, rengeteget nevettem rajta, hihetetlenül beteg volt:D Ami még tetszett, az a Gakkou Gurashi! volt.
Legjobb őszi szezonos anime: One-Punch Man - hype, nem hype, jól szórakoztam rajta, és tényleg hétről hétre vártam. A jelölteken kívül pedig az Owari no Seraph második évada nyerte el a tetszésemet. 
A legnépszerűbb anime: Egyértelműen a One-Punch Man. Minden évben van egy anime, ami hatalmas hype-ot kap. Idén az OPM volt ez (ha a Gintama is feleennyire népszerű lenne...)
A "legalulértékeltebb" anime: Sajnos egyik jelöltet se néztem, így én a Gakkou Gurashi!-t jelölném meg.
Folytatásra érdemes: Akatsuki no Yona - a címet látva egyértelműen ez ugrott be, a jelöltek között látva pedig még egyértelműbbé vált, hogy ez az anime megérdemli a folytatást.
Legjobb akció: Rakudai Kishi no Cavalry - bár a OPM volt az, amit hétről hétre vártam, a Rakudai olyan jó harcokkal és jelenetekkel rendelkezik, hogy megérdemli a díjat.
Legjobb sport: - egyet se néztem idén ezek közül, de legyen a Haikyuu!!, mert a röpit szeretem a legjobban.
Legjobb vígjáték: Gintama - nemcsak 2015 legjobb vígjátéka a Gintama, hanem az animetörténet legviccesebb animéje is. 
Legjobb dráma: Jelöltek közül egyedül a Charlotte-ot láttam, de azt még rémálmomban se nevezném drámának, így én a voksomat a Shigatsu wa Kimi no Usóra teszem (nem is értem, miért nincs a jelöltek között).
Legjobb shounen: Shokugeki no Souma - sose gondoltam volna, hogy a főzés ilyen izgalmas is tud lenni. Bár elég erős a szememben az Ansatsu Kyoushitsuval együtt, de mivel utóbbinak már odaígértem más díjat, így lesz a legjobb.
Legjobb slice of life: Idén egy SoL animét se láttam (kivéve a Gakkou Gurashi!-t, de az inkább egy lélektani slice of life), de a Non Non Biyoriról olvastam a legjobb visszajelzéseket, így arra teszem a voksomat.
Legjobb szuper erős anime: - egyiket se láttam, a Concrete Revolutióba kezdtem bele, de nem jött be. Mivel ez nem az én műfajom, ezért itt nem jelölök meg semmit.
Legjobb romantikus anime: Jelöltek közül a Shigatsu wa Kimi no Uso, de én az Ore Monogatari!!-t látnám még itt... mondjuk a Plastic Memories helyett.
Legjobb ecchi: MonMusu - cuki, perverz, szörnylányos anime, valakinek bejön, valakinek nem, nekem kellemes csalódás volt.
Legjobb shoujo: egyértelműen az Ore Monogatari!!, főleg, ha már a romantikus kategóriába nem került bele.
Legjobb hárem: a jelöltek közül egyedül a Gakusen Toshi Asterix volt az, amit követtem, az is ilyen meh... anime volt, semmi kimagasló nem volt benne, így én ide önhatalmúlag bejelölöm a MonMusu-t.
Legjobb misztikus anime: Subete ga F ni Naru - bár a történet bőven belefért volna egy két órás mozifilmbe, egy kellemesen borzongatós rejtélyt sikerült összerakniuk a készítőknek.
Legjobb mecha anime: Gundam: Iron-Blooded Orphans - bár a jelöltek közül egyet se láttam, egyedül ezt tervezem megnézni (na jó, meg a Sidonia no Kishit), de mivel viszonylag jó visszajelzéseket olvastam róla, bátran megjelölöm.
Legjobb kaland: Akatsuki no Yona - a címet meglátva rögtön az Akatsuki no Yona ugrott be, így egyértelmű, hogy ez az anime érdemli meg a legjobban.
Legjobb fantasy anime: Overlord - a Junketsu no Marián kívül ez jött be a legjobban a fantasy kategórián belül.
Legjobb természetfeletti anime: Noragami Aragoto - messze jobb volt ez az évad, mint az első, ezért bátran megjelölöm.
Legjobb lélektani anime: Gakkou Gurashi! - nagyon tetszett, ahogy összevonták a lélektani és a slice of life kategóriát, jól kiéleződött az ellentét a pillanatok között, és voltak kifejezetten borzongató jelenetek is benne. Yuki karaktere meg szerintem hihetetlenül összetett.
Legjobb férfi karakter: Szomorú, hogy négy ilyen jó karakter került egy helyre, mert mindegyikőjüket imádtam, de a voksomat Koro-senseire teszem.
Legjobb női karakter: Yona - bár ide is szimpatikus női karakterek kerültek, de ezt a díjat egyértelműen Yona érdemli meg.
Legjobb főhős: a címet meglátva egy karakter ugrott be: Sakata Gintoki. Nála jobb főhős az animetörténelemben egyedül Lelouch a Code Geass-ból.
Legjobb ellenfél/antihős: Gilgamesh - bár Izayát is nagyon szeretem ilyen téren, de ezt a díjat mindenképpen Gilgamesh érdemli.
Legjobb OP karakter: Saitama - egy ütéssel legyőzni mindenkit? Mi ez, ha nem túlzott erő?
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése