Bemutatkozás és a blogról

Üdv mindenkinek, aki erre a blogra tévedt!:)
Már korábban írtam (vagy próbálkoztam írni) blogokat, de nemigen jött össze. A legelsők körülbelül 1-2 bejegyzést kaptak, aztán megfeledkeztem róluk, vagy nem akartam tovább foglalkozni velük. Ezután baráti segítséggel sikerült létrehoznom egy saját blogot, amely a horyronie.webnode.hu volt. Voltak pillanatok, amikor sokan látogatták, írtam jó pár bejegyzést, csak az utóbbi időkben közbejött pár bökkenő:
az első és legfontosabb problémám az iskola volt. Néha a rengeteg tanulás mellett arra sem volt időm, hogy a kutyámat megetessem (ilyenkor érkezett meg apa segítsége, aki nagylelkűen bár, de morogva gondoskodott szegény állatról), nemhogy még blogot írjak.
a második probléma pedig az volt, hogy a blogot ellepték a külföldiek. Több külföldi látogatta az oldalt, mint magyar, így nem láttam értelmét az oldal folytatásának. Ráadásul a ritka bejegyzések miatt kevesen nézték az oldalt (azok is többnyire kínaiak vagy amerikaiak voltak), így úgy döntöttem, befejezem azt a blogot, és egy újat kezdek. Egy kicsit komolyabb oldalra gondoltam, így döntöttem e mellett.
A blogon többnyire az életem megosztásra való pillanatait fogom kiírni, illetve a története(i)met.
Azt hiszem, bemutatkozásnak ez megteszi, a többit úgyis megtudjátok a bejegyzésekből:) Jó szórakozást!^^

2014. október 13., hétfő

Matekóra szösszenetek

Sziasztok:)
Matekon szinte mindig történik valami érdekesség. Ebben az évben fel is írtam nem egy ilyen kis szösszenetet. Ezeket osztom most meg veletek is.
Mikor elkezdtük a négyzetgyökös egyenleteket, rájöttünk, hogy rohadt hosszú. A felénél megjegyezte Bella:
- De ez hosszú!
Erre Bence:
- Megmutatom én, mi a hosszú...
Nem sokkal utána a tanár szólalt meg:
- A kérdés: Mit kaptam most?
Én hitetlenkedve néztem a számok tengerét, majd fennhangon megjegyeztem Petrának:
- Jó kérdés.
A végeredmény az lett, hogy mínusz egy egyenlő nullával. A tanár:
- Mi ez?
Nézzük, Bence megszólal:
- Egy hiányos másodfokú egyenlet!
Tanár döbbenten:
- Hol itt a másodfokú egyenlet?
- Ezért hiányos...

Egyik órán Briginek feltűnt, hogy Bella és Csaba egymás mellett ülnek, közvetlenül az orra előtt. Felkiált óra közepén:
- Múlt órán is egymás mellett ültetek?
- Igen - válaszolta Bella nyugodtan.
- Akkor én hol voltam?
- Jó kérdés... - jegyezte meg a tanár.

Brigi ment volna a táblához megoldani egy egyenletet:
- Megyek én az elsőhöz! - ordítja, fel sem nézve.
- Nem, mert én már itt vagyok! - válaszolta Bence a tábla előtt állva.
Lehet, Brigivel jobban jártunk volna, mert Bence körülbelül az elején elrontotta az egészet. Mikor végzett, Ákos fel is hívta erre a figyelmet. Tanár szörnyülködve nézi, hogy mit csinált Bence, aki azonban próbálta menteni a menthetőt:
- Ez a Bence-tétel!

Dolgozat, Brigi feladja:
- Nem érdekel! Leszek műkörmös!
- Brigi, a műkörmösnek is le kell érettségiznie... - válaszolta a tanár.
- Nem baj, átmegyek egyessel!
- Azzal pont nem mész át...

Brigi az egyik egyenlet megoldását magyarázza, majd a végén megjegyzi:
- Ezt most logikáztam ki, miközben beszéltem!
A tanár teljes nyugalommal:
- Ehhez nagy logika kellett...
Ugyanezen az órán, oldunk egy rohadt hosszú egyenletet, Brigi megkérdezi:
- Ilyet kell tudni?
- Nem, azért csináljuk, mert nem lesz rá szükséged soha a büdös világon! - válaszolta Ákos indulatosan.
- De hol fogjuk használni?
- Az érettségin - válaszolta a tanár.
- Egy műkörmösnek miért kell ez?
- Hogyha valaki egy derékszögű háromszög alakú körmöt akar csináltatni, akkor ki tudd számolni, mennyi anyag kell - válaszolta Bence.
Továbbra is ez az óra, Bence többször is a teremben lévő törölközővel törölte le a táblát, a tanár figyelmeztetései ellenére. Magyarázata:
- Mindig a törölközőhöz nyúlik az ujjam!
Bence, miután végzett az egyenlettel, odament a tanárhoz, hogy kérjen színes krétát, amivel bekarikázhatja a megoldást:
- Tetszik adni egy színest?
- Aha... - válaszolta a tanár elgondolkodva, a következő pillanatban azonban felébred - Minek kell neked színes?
- Karikázni... - mondta Bence, miközben válogatta a krétákat - ez nem jó... ez se... piros nincs?
- Még válogat... - jegyezte meg a tanár felháborodva.
Bence továbbra is oldja az egyenletet, Brigi megjegyzi:
- Ebben a feladatban rendesen leizzadok...
Bella:
- Már abban is, ahogy nézed Bencét, ugye?
Az egyenlet olyan hosszú volt, hogy az egész táblán az szerepelt. Bence, abban a pillanatban, hogy végzett, behajtotta a táblát, mire a tanár:
- Bence, lapozd már ki a táblát...
Bence, miközben haladt a helye felé, megkérdezte a tanárt:
- Tetszik tudni, hogy kijött az iOS 8?
- Azt mondják, az szar - jegyezte meg Brigi.
- Samsungon nyilván nem fut - válaszolta Bence, utalva arra, hogy Briginek Samsung telefonja van.
- Mi a jó benne? - kérdezte Brigi.
- Az, hogy SKH! - válaszolta Bence.
- Sajtos kenyér hagymával? - röhögött Brigi.
Erre én összenéztem Petrával, és próbáltunk nem hangosan röhögni a szituáción.

Bence, matek előtt, teljesen elkeseredve:
- Ha nekem idén nem lesz jó a matek, akkor stylist leszek vagy modell. Ezt a két lehetőséget látom magam előtt...

Egyik órán Gábor leszakította a függönyt, mikor be akarta húzni. Következő óra:
- Tanárnő, hátraülhetek?
- Csak a függönyt hagyjuk békén!

Órán:
- Tanárnő, lehet enni?
- Persze, szünetben!

Bence egyik órán felállt, és elkezdte kinyitni az összes ablakot, kihúzta a fényáteresztő függönyöket, de a sötétítőket nem.
Tanár:
- Minek húzod ki a függönyt?
- Hogy jöjjön be a levegő.
- Akkor a sötétítőket miért nem húzod ki?
- Mert az árnyékol, nem süt be a nap, és így nem melegszik fel a tanterem.
- De akkor a lyukacsos függöny nem oszt, nem szoroz!
- De, akkor nem jön be a levegő.
- Gábor megoldotta, hogy legyen levegőnk... - jegyezte meg Gabox, utalva a függönyleszakításra.

- Na, Gábor figyel! - örült meg a tanár.
- Köszönöm... - mondta Gabox.
- Nem te Gábor.

Brigi csendben ült órán, látszott, hogy baja van.
- Brigi, te amúgy beteg vagy, hogy ilyen csendben vagy? - kérdezte tőle Bence.
- Majd elmondom mindenkinek, mi bajom van: kiírom facebookra... - nem írta ki.

Tanár:
- Egész nap csak szaladgálok, mint fing a fürdőben...

Tanár próbál bevezetni a kombinatorika rejtelmeibe:
- Például kiválasztom Pistit és Istvánt... ja, az ugyan az.
Bence:
- Akkor válasszuk ki Máriát és Marit!

Bence telefonozott és rágózott órán. Tanár rászólt:
- Bence! Telefon, rágó!
- Tessék választani.
- Mind a kettő.
Bence ki akarta dobni, de a kuka fedelén felfedezett egy másik rágót:
- Ki rakja ide a rágót? - tűnődött - Biztos az infótanár, hogy az óra után tudja tovább rágni. Én is iderakhatom?
- NEM!

Bence próbálja használni a digitáblát, de nem akar működni. Bence nyomja, üti, mindent csinál. Tanár aggódva:
- Mindjárt eltörik az ujja.
Bence magabiztosan:
- Vagy a tábla!

Szintén kombinatorika, Brigi nem érti. Tanár próbál magyarázni:
- Neked mindegy, hogy egy 20000 forintos vagy egy 200 forintos könyvet kapsz?
- Hát, nekem mindegy...

Bella az egyik dobókockás feladatnál:
- De ha nullát dobunk...
- Dobókockával nem dobunk nullát.
- Ja, tényleg...

Brigi oldja a táblánál a feladatot, ami így szól: "Nyikhajfalván kétezer-ötszáz ember él, akik 20 betűs abc-t használnak. Bizonyítsuk be, hogy biztosan van közöttük olyan, akiknek azonos a monogramjuk! (A monogramok kétbetűsek)"
Brigi emészti a feladatot, majd nekiáll megoldani.
Tanár ránk nézett:
- Kíváncsi vagyok, hogy ebből mit hoz ki...
Mire visszanézett:
- Brigi, ez micsoda? - kérdezte döbbenten.
- De tanárnő, ilyen hülyeséget minek írnak bele? Ez akkora buziság!
Nézzük, amit szenved, mindjárt sír, nem érti, miért van benne, hogy "kétezer-ötszáz".
- De ez ide minek? - bök rá.
- Mert szükségünk van rá a feladatban.
Végül csak sikerült kiszámítania...

Tanár megint próbálja elmagyarázni Briginek a feladatot, utal az alsós évekre, amikor először tanultunk kombinatorikát.
Brigi:
- Én már akkor is hülye voltam belőle!

Brigi oldja a feladatot a táblánál, a variációkat vesszük. Brigi olvassa, mi a feladat, majd kételkedve megkérdezi:
- De ez variáció?
Bence:
- Brigi, olvasd el a címet, és megtudod...

Brigi továbbra is feladatot old:
- Ez ismétlés nélküli... - kezdi.
- Ez tiszta sor, mert egy ember nem tud egyszerre három helyen állni - válaszolja a tanár.

Brigi:
- Na, számoljátok ki! Ja, nem, ezt én is ki tudom számolni... inkább mégis számoljátok ki,

Brigi oldja a feladatot, tanár kijavítja, mire Brigi felháborodottan:
- De én ezt mondtam!
Tanár kérdezi tőlünk:
- Mondott ilyet?
Rázzuk a fejünket, Bella védelmébe veszi Brigit:
- Én hallottam!
Tanár:
- Mit mondott?
- Mit mondtál? - kérdezte Bella Brigit, aki végül elkeseredett, hogy senki se figyelt rá...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése