Bemutatkozás és a blogról

Üdv mindenkinek, aki erre a blogra tévedt!:)
Már korábban írtam (vagy próbálkoztam írni) blogokat, de nemigen jött össze. A legelsők körülbelül 1-2 bejegyzést kaptak, aztán megfeledkeztem róluk, vagy nem akartam tovább foglalkozni velük. Ezután baráti segítséggel sikerült létrehoznom egy saját blogot, amely a horyronie.webnode.hu volt. Voltak pillanatok, amikor sokan látogatták, írtam jó pár bejegyzést, csak az utóbbi időkben közbejött pár bökkenő:
az első és legfontosabb problémám az iskola volt. Néha a rengeteg tanulás mellett arra sem volt időm, hogy a kutyámat megetessem (ilyenkor érkezett meg apa segítsége, aki nagylelkűen bár, de morogva gondoskodott szegény állatról), nemhogy még blogot írjak.
a második probléma pedig az volt, hogy a blogot ellepték a külföldiek. Több külföldi látogatta az oldalt, mint magyar, így nem láttam értelmét az oldal folytatásának. Ráadásul a ritka bejegyzések miatt kevesen nézték az oldalt (azok is többnyire kínaiak vagy amerikaiak voltak), így úgy döntöttem, befejezem azt a blogot, és egy újat kezdek. Egy kicsit komolyabb oldalra gondoltam, így döntöttem e mellett.
A blogon többnyire az életem megosztásra való pillanatait fogom kiírni, illetve a története(i)met.
Azt hiszem, bemutatkozásnak ez megteszi, a többit úgyis megtudjátok a bejegyzésekből:) Jó szórakozást!^^

2014. február 21., péntek

Az elsős bizonyítványom

Sziasztok:D
Gondolom, ti is szöveges értékelés formájában kaptátok meg a bizonyítványotokat alsóban. Én megtaláltam az alsós bizonyítványomat, és rendesen mosolyogtam, hogy manapság mennyire nem illene rám ez a leírás, illetve komolyan elgondolkoztam, hogyha most is ilyen értékelés lenne, akkor vajon mi állna benne...

A tanuló teljesítményének, magatartásának, szorgalmának szöveges minősítése:

Magatartás
Asztala és táskája rendje kifogástalan. Nevelőivel és társaival udvarias, figyelmes.
Tudatos fegyelemre képes.
Ma: Az asztalán általában rend van, a táskájában nem szoktunk kutakodni, de nem áraszt magából orrfacsaró bűzt, így bizonyára tiszta. Rendezett már kevésbé, mert a könyvei, füzetei eléggé megviseltek. Nevelőihez nem sokszor szokott hozzászólni, de általában illedelmesen köszön, társai közül néhányat viszont legszívesebben feldarabolna. Tudatos fegyelemre képes, csak nem ritkán alkalmazza.
Szorgalom
Felszerelése többnyire hiánytalan, naprakész (heee, mi az, hogy többnyire? elsőben még anya pakolt be helyettem, szóval neki róják fel, ha valamim hiányzik >.>). Önfegyelme, munkafegyelme példamutató. Önellenőrzése megbízható, pontos.
Ma: Felszerelése többnyire hiánytalan, naprakész (ez mára inkább igaz). Biztos van önfegyelme meg munkafegyelme is. Nem szokott puskázni, kitűnő tanuló. Van valami esze, csak fene tudja, hol.
Magyar nyelv és irodalom
Beszéd és szóbeli kifejezőkészség
A beszéd tisztasága
Beszéde tiszta, érthető.
Ma: Általában meg se szólal órán, de ha igen, azt is csak halkan teszi meg. A szomszédja biztos érti.
A szókincse
Szókincse gazdag, választékosan beszél.
Ma: Szókincse gazdag, választékosan beszél. Káromkodás esetén gyakori szóismétléseket használ, de általában választékosan teszi azt is.
Írás
Íráshasználat
Írásos tevékenységet szívesen végez. Füzete tiszta, rendezett.
Ma: Szeret írni, füzetbe, füzetre, könyvre, karra egyaránt. Füzetében valami macskakaparás van, amit írásnak szánt, és gyakran található cirill betűs beszélgetések is benne, vagy rajzok.
Íráskép
Betűalakítása, betűkapcsolása szabályos.
Ma: Az osztálytársai lecseszték, hogy olvashatatlanul ír. Addig, amíg ő és tanárai ki tudják olvasni az írását, nincs baj.
Írástempó
Az írástempója lassú.
Ma: Az írástempója gyors, elsők között szokott végezni szövegek leírásánál.
Másolás
A tanult betűket, szavakat pontosan másolja írott és nyomtatott mintáról.
Ma: Ha ki tudja olvasni, mi van felírva a táblára, vagy mi van kivetítve, azt pontosan lemásolja.
Tollbamondás
Tollbamondás után hibátlanul leírja a betűket és a szavakat.
Ma: Ha odafigyel, képes hibátlan tollbamondást írni, de amúgy egy-két hibát szokott csak ejteni.
Írás emlékezetből
Emlékezetből is pontosan írja le a betűket, szavakat.
Ma: Ez nem tudom, mit takar, de gondolom, igaz rám >.>
Olvasás
Viszonyulás az olvasáshoz
Szereti a könyveket, szívesen olvas, betűzget (már akkor "Könyvtár" voltam*>*).
Ma: Imád olvasni, és állandóan azt is csinálja.
Hangos olvasás (technika)
Rövid szövegek esetében már mondatokat olvas és megérti azokat.
Ma: Több-kevesebb nyelvbotlás és hiba megesik az olvasásában, de általában tisztán olvas. Csak halkan.
Néma olvasás (szövegértés)
Képes elmélyülten, magában olvasni, és az olvasottak tartalmáról beszámolni, a szöveggel kapcsolatos feladatokat megoldani (mondom, hogy már akkor "Könyvtár" voltam).
Ma: Elmélyülten, magában olvas, a szövegértés feladatokat megoldja, általában helyesen. Felfogja, amit olvas.
Matematika
Számfogalom
A számolással és egyéb matematikai problémákkal összefüggő feladatokat szívesen végez (beteg voltam akkor?:o). Órákon aktív, figyelmes.
Ma: Ismeri a számokat, és örül is ennek. Órákon aktívan próbál figyelni, de nem igazán sikerül neki.
Összefüggések felismerése
Az egyszerűbb nyitott mondatot megérti, és hibátlanul megoldja. Algoritmus szerint képes szöveges feladat megoldása.
Ma: Mi az a matek?
Környezetismeret
Tájékozódás
Jól használja a térbeli és időbeli tájékozódáshoz szükséges fogalmakat.
Ma: A térkép és ő jó barátok, csak nem képes használni. Tájékozódásra képes, eddig még mindig hazatalált.
Megismerési módszerek
Megfigyelései pontosak, képes megadott szempontú rendezésre is.
Ma: Felismeri az állatokat, a növényeket már kevésbé.
Érdeklődés
Rendkívül nyitott a természet jelenségei iránt.
Ma: Szereti a természetet és a természetismereti tantárgyakat is.
Ének-zene
A zenét szereti, élvezi, a feladatokat szívesen végzi. A tanult dalokat el tudja énekelni csoportban és önállóan is. Szívesen részt vesz a tanult gyermekjátékok eljátszásában. A tanult ritmusokat, azok jeleit felismeri és használja.
Ma: Az éneket utálja, nem érti, miért van az a tárgy, és mi haszna van belőle. A dalokat megtanulja és elénekli, bár nem szívesen teszi. Szeret zenét hallgatni, csak nem olyanokat, amiket énekórán tanult.
Vizuális nevelés, rajz és technika
Szeret rajzolni, színezni, festeni, mintázni. Szívesen végez technikai jellegű tevékenységet. Munkái szépek és igényesek. Ügyesen bánik az eszközökkel.
Ma: A rajzot szintén utálja, és nem érti, miért kell tanulnia. Amúgy rajzolni szeret, havonta egyszer-kétszer sort kerít rá, ilyenkor rájön, milyen béna belőle, és hagyja a francba. Jó elképzelései vannak, csak nem képes őket megvalósítani.
Testnevelés
A mozgásos feladatokat szívesen végzi, szeret mozogni. A feladatok kivitelezésében mozgása összerendezett. A sportjátékok, versengések szabályait érti és betartja. Minden helyzetben sportszerűen viselkedik.
Ma: A harmadik tantárgy, amit nem tart semmire. A feladatokat utálja, ha van kedve, a játékokat még eltűri. Sportszerűen viselkedik, magában küld el mindenkit melegebb éghajlatra.
Angol
Az angol tantárgyhoz való viszonya igen pozitív. Órákon aktív. Munkatempója gyors, pontos.
Ma: Mivel két nyelvből kell nyelvvizsgát végeznie, ezért elviseli az angolt, de nem szereti. Órákon szépen meghúzódik a sarokban, ha felszólítják, halkan mondd valamit, amit senki sem ért, és az óra hátralévő részében csendben marad. A többiek előtt nem beszél angolul, mivel borzalmas a nyelvérzéke. Örül, ha két értelmes mondatot képes alkotni. Amúgy az angol nyelvet megérti, csak használni nem tudja.
Informatika
A számítógépet pontosan és ügyesen kezeli. Teljesen önálló, precíz a munkájában.
Ma: A negyedik tárgy, amit szívesen eltüntetne. Nem érti, miért kell tanulnia, hisz amire használja a gépet, azt képes elvégezni. A számítógép története pedig teljesen hidegen hagyja.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése